Dev Lastikler Nasıl Yapılır?

İnşaat ve maden sektöründe kullanılan lastikler gerçekten büyüktür. Bir insanın iki katı yüksekliğinde olabilirler ve binlerce kilo ağırlığındadır. Bu dev lastikler ayrıca ağır da bir fiyat etiketiyle gelirler. Bir tanesi ortalama bir sedan aile arabasından daha pahalıdır.

 

 

Dev lastikler, maden ve inşaat sahaları gibi gerçek offroad koşullarında ağır yük kaldırmak için üretilmiş işlerdir. Dev lastikleri üretmek için kovucu güçlü bir karıştırıcı atıyorlar. Kullanılmış lastikleri geri dönüşüm sürecine katmak ve lastiklerin dayanıklılığını artırmak için sülfür ve anti oksidan ekliyorlar. Karıştırıcı NEN üzerinden ölçülmüş miktarlarda karbon siyahı ekliyorlar. Bu her şeyin birbirine yapışmasını sağlayan bir madde. Karışım ısı üretir. Bu da kalıcı hamur kıvamında yumuşatır. Kauçuk hamur sonra bir tabaka olmak üzere maceraların arasına girer. Buna freeze işlemi denir. Tabaka haline gelmiş kauçuk pek çok kez kesilir. Bu tekrarlanan freze işlemi doğru kıvamı elde etmek için kavuşuyoruz. Kauçuk yeterince işlendikten sonra yere verilir. Kavuştuğuna üzerinden geçen tekerlek üzerine tarih ve kimlik numarasını basar. Kauçuk daha sonra sabunlu bir su tankından geçer. Tanktan çıkarken kurutucu giden askıları üzerine düşer. Sabunla artıklar başka işlemlere girecek tabakaların yapışmasını önler. Kimlik numaralarını kauçuk numunesi üzerine yazarlar ve üretilen maddeyi aynı numarayla etkilerler. Bu testin sürdüğünü belirtir. Test numunesi bir kap içine alınır ve laboratuvara gönderilir. Havucun doğru özelliklerde olduğu onaylandıktan sonra dev bir lastiğin çeşitli parçalarını oluşturmak için artık hazırdır. Bir sonraki durakta düzinelerce çelik kablo makineyle boşaltılır. Her bir kablo sayısız çelik telden oluşur ve her bir otelde pirinçle kaplıdır. Bu çelik kablolar işlemden geçmiş kovucu güçlendirmek için kullanılacaktır. Kablolar X türüdür denilen bu makinenin içine girer. Makine işlenmiş kovucu sıkıştırır ve ısıtır ve sonra kaplamak için çelik kabloların etrafına sarar. Sonuç çelik kuşaklı kauçuk olarak bilinir. Birçok çelik kuşaklı şeridi açılı bir halde keserler ve birbirlerine yapıştırıcılar. Bu çelik kabloların kenarlardan görünmesine neden olur ve sıcak ulalar buraları kauçuk kaplar. Çelik kuşaklı Kavalcık lastikleri kesikleri karşı daha dayanıklı hale getirir. Ama lastiğin temel yapısını plastik kaplı naylon kablolar oluşturur. Naylon kauçuk katları belirgin bir uzunlukta keserler. İşçiler daha sonra bu tabakaların birçoğunu daire oluşturmak için birbirine yapıştırır, parçalar birbirine yapışır. Çünkü kauçuk aslında yapışkan Kur’an’dır ve makine daireyi doğru ebatta yuvarlanır. Naylon kauçuk katları dayanıklılığı artırmak için çapraz şekilde üst üste koyarlar. Makine dairenin boyutunu oluşturmaya yardım ederken ayrıca her bir çapraz kat arasına ince bir kauçuk kat ekler. Bu kauçuk daireyi attırır. Bitmiş daireye band denir. Bu dev lastiğin iskeleti DİR. Vinçle bir arabaya yükselirler ve bir sonraki durağı taşınırlar. Bu kauçuk bandın nasıl şekillendirip de bir lastiğe dönüştürüldüğünü görmek istiyorsanız bizden ayrılmayın.

 

 

Konu lastikler olduğunda olağanüstü boyutlara çıkabilmek çok zaman alıyor. Dev bir lastik üretmek 24 veya daha fazla saat gerektirebilir. Çünkü kauçuk defalarca işlenmesi gerekiyor. Bu seri üretim değil, büyük bir üretim. Sonuç olarak fabrikalar günde sadece birkaç adet dev lastik üretebiliyor.

Bu makine büyük kauçuk bandı lastik gibi germek üzere. Bu makine kauçuk bandı kendi etrafında dönen dev bir silindiri yerleştirmek üzere. Bu makine çıkıntılı taburları etrafına hava püskürterek sürece yardımcı oluyor ve ambarlar sabit bir hızda dönerken transferi kolaylaştırıyor. Aktarım tamamlandığında tam buralar geri çekiliyor ve hava dışarı kaçıyor. Bu da havucun makara boyutunda çekilmesi ve şekillenmesini sağlıyor. Fazlalık kısımlar Malkara’nın ortasına doğru katlanıyor. Dev kauçuk band artık bir lastiğin temel kontrolüne sahip. Sonra diğer bir makine sayısız çelik teli kauçuk la kaplayarak kauçuk ulaştırılmış çelik şeritleri yaratıyor. Bu tekerlek rantının üzerine oturan kısmı yapmak için kullanılacak.

Bu kısmı oluşturmak için kauçuk lakaplı çeliği metal tekerleğin etrafında yirmi kere salıyorlar. Daha sonra çıkartıp kontrol ediyorlar, sonra üzerine kalın bir kauçuk tabakası katıyorlar ve böylece klasiğe şekil vermek daha kolay oluyor. Özel bir amplifikatör tekerlek kullanarak bu kısma kauçuk lastiğin dudak kısmına edi̇yorlar burası yapışıyor ama daha sağlam tutturulması gerekiyor. Dönen bir DESKİ bu kısmı kauçuk lastiğe daha sıkı yapıştırıyor. Sonra lastik birleştirecek lastik deki̇ fazla kovucu katlıyor ve katıksız fiziksel güç kullanarak bu kısıma etrafına sarıyor. Lastiğin her tarafına iki veya üç kısım ekleniyor. Çoklu makara aleti birleştirici den alınıyor ve bu kısımları yerine bağlayan fazla kovucu katlıyor. Sonra lastik dönerken etrafına çelik kuşaklı kauçuk ve sonra lastik şeritler sarılıyor. Bu şerit lastik dişlerini oluşturuyor. Birleştirici daha sonra dış kenera kalın bir parça normal kauçuk sarıyor. Bu lastiğin yanak kısmı dönen disk уana lastiğe besliyor. Bu lastik artık harekete hazır. Burada dev bir kauçuk lastik şairlik söndürülürken, yapışmayan bir katla sprey deniyor. Bu kalıp daki parça iç lastik olarak görev görecek. Plastiği sönmüş iç lastik üzerine indiriyorlar, sonra içine lastiği genişleten bu harf bombalıyorlar. İçine Patani basılmış metal bir kalıp şişen lastiğin etrafını kapatıyor. Lastik bu kalıp içinde on sekiz saat boyunca pişirilecek ve kauçuk istenen kıvama gelmiş olacak. Dev lastik kalıptan dişleriyle çıkıyor. Marka ismi ve kimlik numaraları kavuştuğum üzerine işlenmiş durumda soğutma dan sonra bir inceleme ekibi lastiğin içini ve dışını kontrol ediyor ve onay alındıktan sonra dönmeye hazır durumda demektir.

Share

Bu Makaleleri de Sevebilirsiniz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
5 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
çeliker
4 yıl önce

İlgi çekici bir mühendislik yazısı olmuş.
Bu dev lastiklerde kullanılan teknoloji gerçekten değişik. 🙂

pembe
4 yıl önce

hep belgesellerde görürdüm ürkerdim.. ama nasıl üretilir yapılır bilmezdim, videoyu izleyince de baya etkilendim teşekkür ederim..

Carlito
4 yıl önce

bu lastikler çok havalı duruyor. Monster jam yarışlarındaki gibi 🙂 video ve makale için teşekkürler

Evissa
Evissa
4 yıl önce

Çok güzel bir yazı olmuş teşekkür ederim.

Aslankaya
Aslankaya
2 yıl önce

Gayet başarılı bir yazı olmuş teşekkür ederim.

5
0
Would love your thoughts, please comment.x